الشيخ رسول جعفريان
1161
رسائل حجابيه (فارسى)
آرى يك نوع فعاليت اقتصادى رايج شده است كه بايد آن را ثمرهء بىحجابى دانست و آن اين است كه بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند ، يك مانكن را به عنوان فروشنده مىآورد ، نيروى زنانگى و سرمايهء عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيلهء پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار مىدهد . يك فروشنده بايد كالا را همانطورى كه هست به مشترى ارائه دهد ولى يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قرار دادن جاذبهء جنسى خود مشترى را جلب مىكند . بسيارى از افراد كه اصلا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم مىخرند . آيا اين فعاليت اجتماعى است ؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت ؟ مىگويند زن را توى كيسهء سياه نپيچيد . ما نمىگوييم زن خود را در كيسهء سياه بپيچيد ؛ ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى پستانهايش را هم به مردان شهوتران و چشمچران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد ؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دلربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد ؟ اين مدها و لباسهاى تحريكآميز براى چه به وجود آمده است ؟ آيا براى اين است كه بانوان آن لباسها را براى همسرانشان بپوشند ؟ ! اين كفشهاى پاشنهبلند براى چيست ؟ جز براى اين است كه حركات ماهيچههاى كفل را به ديگران نشان دهد ؟ آيا لباسهايى كه نازك كارىها و برجستگىهاى بدن را نشان مىدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است ؟ عملا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمىگيرند شوهران خودشان است . زن مىتواند در ميان زنان و در ميان محارم خود از هر نوع لباس و آرايشى استفاده كند اما متأسفانه تقليد از زنان غربى براى هدف و منظور ديگرى است . غريزهء خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزهء عجيبى است . واى اگر مردان هم به آن دامن بزنند و مدسازان و طراحان نواقص كار آنان را بر طرف كنند و مصلحين اجتماع ! هم تشويق كنند . اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند ، كفش ساده به پا كنند ، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند ، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مىخوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم ؟ اصولا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد ؟ چرا اصرار مىورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند ؟ من شنيدهام در پاكستان معمول بوده است - نمىدانم الآن هم معمول هست يا نه - كه در